DC MOTOR SARIMI;
Endüvi Sarımı;
Endüktör Sarımı;
Bobinaj;
AKINCI Motor ve Generatör Servisi olarak Marka bağımsız olarak, her güçte ve her tipte Motor ve Generatörler’in sarımını en yüksek malzeme ve işçilik kalitesi ile yapmaktayız.
Motor ve Generatörlerin Sarım Prosedürü ;
1. Ön Expertiz ,Teslim ve Tesellüm
Motor veya Generatörler’in atelyemize geldiğinde görülen eksiklikler vs. kayıt altına alınır.
Kaplin/Kasnak yeri salgısı komparatör ile ölçülerek kayıt altına alınır.
ve bu bilgiler fotoğraflanarak müşterimize raporlanır.
2. Demontaj
Motor veya Generatörler’lerin demonte edilecek tüm parçalar markalanarak demonte edilir.
3. Expertiz
Tüm elektrik ve mekanik ölçümler yapılarak Elektrik Expertizi ve Mekanik Expertizi raporu hazırlanır.
Sargılar, nüve, mil (Shaft) ,yataklar (rulmanlı, kaymalı yatak) , bilezik, fırça ve tutucular kontrol edilir.
4. Sarım
Yuvarlak Tel Motor Sarımı;
Nüve testlerinden başarılı bir şekilde geçen motorun sarım işlemine başlanır.Aksi durumda stator nüvesi onarma işlemlerinden geçirilerek sarıma devam edilir.
Aksi durumda stator nüvesi onarma işlemlerinden geçirilerek sarıma devam edilir.
Motor ısı sınıfına bağlı olarak F sınıfı (155°C ) ve H sınıfı (180°C ) olarak motor sarımı yapılır.
Bakır tel yuvarlak kesitli ve emaye kaplı olarak temin edilir. (H sınıfı (200°C ))
Yalıtım için F veya H class nomex presbant kullanılır.
Sargı RTD ısı ölçer leri orjinaline uygun olarak yenilenir.
Sargılara fırın kurumalı vernik uygulanır ve 140°C de 15 saat fırınlanarak kurutulur.
Rotor sargı başları polyglass bant ile merkezkaç kuvvetlere mukavemeti sağlanır.
Lama (Dikdörtgen) Tel Motor Sarımı;
F sınıfı (155°C ) ve H sınıfı (180°C ) olarak motor sarımı yapılır.
Bakır tel dikdörtgen kesitli ve emaye veya kapton ve üzeri daglass veya mika kaplı olarak temin edilir.
Yalıtım için F veya H class nomex presbant kullanılır.
Sargı RTD ısı ölçer leri orjinaline uygun olarak yenilenir.
Sargılara fırın kurumalı vernik uygulanır ve 140°C de 15 saat fırınlanarak kurutulur.
Rotor sargı başları polyglass bant ile merkezkaç kuvvetlere mukavemeti sağlanır.
Yuvarlak Tel İkaz sarımı
Önceki Hali Sonraki Hali
Lama Tel Endüvi Sarımı
1500 kW Endüvi sarımı
5.Sargı testleri
Sargıların megger ile izolasyon testleri yapılır.
Sargıların DC dirençleri ölçülür.
Sargıların Hi-POT ve SURGE testi ile şaseye ve bobin ve spirler arasına karşı
yüksek gerilim ile izolasyon dayanım testleri yapılır.
Sargı RTD ısı ölçer ve ısıtıcıların direnç kontrolleri yapılır.
Manyetik sensörler ile ikaz sargılarının kutuplanmaları test edilir.
Bayrakçık ölçüm cihazı ile sargı kollektör bağlantıları ölçülerek kontrol edilir.
Manyetik endüksiyon ile endüvi spir kısa devreleri ölçülür.
6. Sargı ve Parça Temizlikleri, Bakım ve Onarımları
Sarımı yapılmayan sargılar ve motor parçaları basınçlı sıcak su deterjan ve solvent ile temizlenir.
Fırça tutucular kumlama makinesinde kumlanarak kir ve oksit tabakalarından arındırılır.
Kollektör tornası yapılarak ovalitesinin %2 seviyelerine getirilir ve
yüzeyi taşlanarak yüzey pürüzlülük değerleri 1,25-1,75 mikrometre aralığına getirilir.
Kollektör ara açma ve pah kırma işlemleri yapılır.
7. Endüvi Balansı;
Endüvi tüm döner parçaları ile H yada F kama uygulamasına göre ISO 1940/1 standardında G6,3 ve G2,5 kalitesinde dinamik balansı alınır.
7. Montaj
Rulmanlar endüksiyonlu ve demanyetizasyonlu rulman ısıtma cihazı ile ortam sıcaklığına 80°C ilave edilerek ısıtılır ve ısınma sonrası demanyetize edilerek mil üzerindeki yuvasına monte edilir.
Rulman içi ve yağ kapaklarındaki yağ haznesi yeterli miktarda ve özellikte gres yağı ile yağlanır.
Fırçalar tutucular ile bilezik arasındaki mesafe 2-2,5 mm olarak ayarlanarak fırçalar monte edilir.
Tüm civatalar uygun değerde torklanarak sıkılır.
8. Final Testi
Sargıların megger ile izolasyon testi yapılır.
Yardımcı kutup test cihazı ile kutup ve bağlantı doğruluğu tespit edilir.
Nötr ayar cihazı ile kömür hamilinin nötr bölgesine ayarı yapılır.
Motor nominal devrinde dönerken yataklardan vibrasyon ölçümü yapılarak vibrasyon analizi ,balans kontrolü yapılır ve rulman performansları ölçülür.
30 dk çalışma sonrası yatak sıcaklıkları ölçülerek kontrol edilir.
Tüm değerler kaydedilerek raporlanır.
9. Paketleme
Testten geçen motor gövdesi temizlenerek boyanır